Bränding ja brändistrateegia

Kas soovid enda pakutava toote või teenusega pikaajaliselt paremini nähtaval olla? ?
Tahad, et õige kliendisegment mäletaks sinu kaubamärki ka pärast reklaamikampaania lõppu?
Leiad, et ainus argument toote või teenuse ostuks ei peaks olema allahindlus?

Tiigervisioon aitab sul luua soovitud kuvandit läbi brändistrateegia koostamise ja teostamise.

Miks üldse mõelda brändile?

Bränd on kliendi tajutav mulje nii pakkujast kui ka temale pakutavast – paljude teiste analoogide hulgast eristuv ja koheselt ära tuntav „miski“, mida võib nimetada ka imagoks.Tänu selgele brändi loole ja kuvandile kuulevad ka potentsiaalsed kliendid tõenäolisemalt teie firmast juba olemasolevatelt klientidelt. Kindla imagoga teenuse ja toote tutvustamine on alati lihtsam.

Mida arvavad tarbijad üldiselt?

Kõige üldisemates kategooriates on kaks võimalust – kas klientidele bränd emotsionaalselt meeldib või ei meeldi. Konkreetsele sihtgrupile või sihtgruppidele saab brändistrateegia abil luua neid köitva kuvandi, mis omakorda toob ka väljaspool sotsiaalmeediat “rohkem fänne” ja tulemusi.

Mis on brändingu lõpptulemused?

Tulemus on kindlam brändi kuvand, soovitud imago, mis aitab kõigele muule kaasa.

Selge imago loomine bränditavale tootele või teenusele muudab pikas vaates kõik selle turundustegevused oluliselt tulemuslikumaks, sest klientidel kujuneb välja esmamulje pakutavast.

Bränditud teenuse ja toote tutvustamisel piisab reeglina väiksemast pingutusest, kui turul veel vähetuntud brändiga toote tutvustamisel. Üks oluline eesmärk saab saavutatud, kui ettevõtte või brändi nimi muutub sihtrühma kõnepruugis tegusõnaks. Otsingumootoreid on kümneid aga tänapäeval guugeldame neis kõigis. 🙂

Brändilubaduse hüved

Tihti omistatakse brändile kuvandi loomiseks mingi konkreetne omadus, mis võib kaubandusvaldkonna näitel olla:

  • Hinnaliider
  • Kallis aga kvaliteetne
  • Kõikjal saadaval
  • … või mõni muu variant

Sümpaatse brändiga toote või teenuse nautimiseks ollakse nõus ka teadlikumalt rohkem panustama. Seda tarbitakse tihemini, soovitatakse tihemini ning ollakse kauem brändile lojaalsed. Kui suhe brändi on defineeritav sõnaga „neutraalne“ saavad reeglina selle valimisel otsustavaks ratsionaalsed argumendid, milleks kaubandusvaldkonnas on enamasti hind või tarnetingimused. Kui mõttekas on äriliselt võistelda odavaima pakkumise ja väikseima marginaaliga konkurentide hulgas?

Vaata Maxima hinnaliidri case study’t

Erinevate ostukorvi maksumuste edetabelis troonis Maxima juba pikka aega esikohal kuid uuringute järgi peeti jaeturu hinnaliidriks hoopis üht konkurenti ja klassikalist turgu.

Mida teha, et ratsionaalne argument (faktiliselt soodsaim ostukorvi pakkuja) oleks korrelatsioonis emotsionaalsega (et inimesed peaksid soodsaima hinna pakkujat ka enda peas hinnaliidriks)?

Meie kommunikatiivseks ülesandeks sai tekitada Maximale hinnaliidri kuvand. Mida selleks tegime? Vaata lähemalt juhtumikirjeldusest.

Kuvand väljendab maailmale, kes me oleme

Mida soovivad inimesed? Kinnitust oma valikutele, mugavust, rõõmu ja meelerahu. Osaliselt tuleb see läbi toodete-teenuste, mida nad ostavad.Igaühe isiklik bränd koos valitud telefoni, kingade, riietuse ja muuga tutvustab maailmale seda, kes nad on. Inimesed valivad sadade variantide hulgast just endale sobivad variandid ja seda väga erinevatel põhjustel.

Nähtava kuvandi loob CVI

Visuaalne identiteet, tajutav teenuse või toote kvaliteet, lubadus ja teenindus koos järelteenindusega loovad brändile kuvandi koostööpartnerite ja tarbijate jaoks.

CVI ehk ettevõtte visuaalne identiteet on brändielementide kujunduse tervik. Kõige tuntumaks kujunduselemendiks on logo, ent CVI on palju laiem mõiste, hõlmates kõike silmaga märgatavat. Ka ühtne kirjastiili tüüp, blankettide ja arvete kujundus, pakendite kujundus jms kuuluvad CVI alla. 

Millele mõelda pakutavat brändina ümber positsioneerides?

Ümberpositsioneerimine on põnev väljakutse, sest igas valdkonnas on omad nüansid. Aitame teil seda lahti mõtestada ja pakume välja just teile sobivaimad lahendused.

Kas tasub repositsioneerida olemasolev?

Kui soovite ümberpositsioneerida juba väljakujunenud brändi kuvandit tuleb leida viis, kuidas kommunikeerida olemasolevat uut sihtgruppi kõnetaval viisil uutele tarbijatele. See võib tekitada võõristust olemasolevate klientide hulgas, millega tuleb kindlasti arvestada.Olemasoleva ümber positsioneerimine võib sobida väga kindlat ja kauaaegset tootesarja pakkuvale ettevõttele, mille pikaajaliste klientide tarbimisharjumused on aastakümnete jooksul muutunud.

Old Spice, praeguseks üle 70 aasta vana kaubamärk on selle küsimusega korduvalt tegelenud. Loe lisa blogipostitusest.

… või alustada puhtalt lehelt?

Uue brändi loomine ja turul tutvustamine on strateegiline tegevus.
Mõnikord tulevad koos olemasoleva kuvandiga kaasa ka mõningad eelarvamused ja vastuväited. Sel juhul võib olla puhtalt lehelt alustamine parim võimalus seniseid probleeme lahendada.

Tiigervisioon aitab strateegia ja teostusega

Pöördu julgelt meie poole oma ideedega- arutame!