Sotsiaalmeedias reklaami targalt

Sotsiaalmeedias reklaamimine teeb hetkega õigete klientideni jõudmise lihtsaks. Täpselt sihitud ja uudisvoogu sobiva kujundusega reklaamid annavad tulemuseks soodsa klikihinna ning laekuvad päringud.

Kuidas siis jõuda heade tulemusteni?

Toome allpool välja olulisemad põhimõtted, mis aitavad igas sotsiaalmeedia kanalis luua edukamat kampaaniat. Tiigervisioon ise keskendub eelkõige Facebookis ja Instagramis reklaamimisele. 

Kampaania planeerimine algab persoonade loomisest

Enne reklaamide üles seadmist ja mõttes reklaamivisuaali kujundamist on vaja välja selgitada, kes on reklaamitava teenuse kõige tõenäolisem ehk isegi ideaalne klient. Sellist kujutletavat ideaalse kliendi profiili nimetatakse persoonaks, ning kogu reklaamikampaania planeerimine käib lähtuvalt tema huvidest ja eelistustest.

Persoona määramiseks on vaja teada tema vanust, sugu ja elukohta ning hea on ka mõelda huvidele, perekonnaseisule ja sissetulekule. Lisaks tasub läbi mõelda tema vajadus reklaamitava teenuse järgi ning olukorrad, mil ta selle kohta infot otsib ja millal tõenäoliselt teenuse tellib või toote ostab. Näiteks mööbli müük on tõenäolisem inimestele, kes on kolimas või kolinud. Omakorda võib kolimist ajendada lapse sünd või muutus perekonnaseisus – mõlemad on saadaval ka sihtimisvõimalusena Facebooki reklaamihalduris.

Hea uudis on, et Facebook Analyticsi süsteemis on suur osa persoona määramiseks vajalikust infot juba kättesaadav – meie aitame selle tõlgendamisega.

Teise ääretult kasuliku, ehk üldisema veebilehe külastajate profiili saab määrata Google Analyticsis nähtuva külastaja profiili põhjal. Sealt saab pingutuseta teada, mis vanuses ja soost inimesed on külastanud reklaamitava teenuse veebilehte ning missugused külastajad on teinud veebilehel ostu. Nii saab määrata kampaaniale kõige tõenäolisema kliendi vanuse ja soo, ning huvide kohta leida lisainfot Facebook Analyticsist.

Täpne sihtimine ja tark testimine toob parimad tulemused

Sihtimine ehk targeting tähendab reklaamide nähtavaks tegemist õigele sihtrühmale, õigele persoonale. Näiteks spordireklaamid saavad leitavaks spordihuvilistele, ilutoodete reklaamid selle brändi austajatele ja tõenäoliselt naistele, kes tihti kipuvad olema ka meestele mõeldud ilutoodete tegelikud ostjad.

Füüsilise asukohaga ettevõtet saab nii Facebookis kui Instagramis reklaamida inimestele, kes asuvad samas piirkonnas, vajadusel ainult teatud kellaajal. See on üheks heaks viisiks levitada sõnumit näiteks piirkonnas toimuva ürituse ajal.

Õigest sihtimisest oleneb kliki hind ja üleüldine reklaami edu. Facebook soosib täpsemat sihtimist, premeerides seda madalama klikihinnaga. Täpne sihtimine võimaldab oluliselt säästa reklaamikuludelt ja tuua päringuid soodsama hinnaga.

Reklaamsõnum ja kujundus loevad

Sõltuvalt persoonast ja reklaamitavast teenusest on vaja kujundada ka pilkupüüdvad reklaamid vastavalt sotsiaalmeedias kehtivatele mõõtudele ja soovitustele elementide paigutuse osas pildil.

Head reklaamkujundused annavad visuaaliga edasi soovitud mulje ning neil olev sõnum kutsub sihtgruppi kuuluvat inimest üles järgmisele tegevusele. Järgmiseks tegevuseks võib olla näiteks üleskutse jagada sõnumit enda ajajoonele, mis tagab reklaami suurema leviku ehk reach’i.

Otsesele müügile orienteeritud reklaami korral kutsub reklaambänner vaatajat klikkima kodulehele, et sealt rohkem infot lugeda ning esitada päring või teha tehing.

Hea maandumisleht julgustab saabujat päringule

Mis juhtub sel hetkel kui potentsiaalne klient jõuab läbi suunatud reklaami teie veebilehele? Ta on sotsiaalmeediast tulnud pakutavat lähemalt uudistama ja tal ei pruugi olla lehele jõudes väga suur huvi koheselt esitada tellimusaga ta vaatab lehel mõned sekundid ringi.

See on õige hetk näidata talle midagi usaldust tekitavat, mis aitab luua reklaamitava teenusega rohkem seoseid. Näiteks:

  • Enne ja pärast fotod.
  • Teiste klientide soovitused ja tagasiside teie tööle.
  • Rohkem lisainfot, kuidas tootest on talle kasu.

Kindlasti on vaja maandumislehel luua kohe mugav võimalus ka edasiseks tegutsemiseks , sõltuvalt soovitud tegevusest ja kampaania eesmärgist. Näiteks reklaamifirma lehel võib olla üleskutse: “Saada päring” või autosalongi kodulehel: “Registreeru proovisõidule”.

Maandumislehe kujundus, sisu ja koht päringu esitamiseks on üliolulised elemendid iga reklaamikampaania puhul, kuid üsna tihti ei vaadata maandumislehte kui ühte osa kampaaniast – keskendutakse ainult reklaamide seadistamisele. Terviklik lähenemine toob pea alati paremad tulemused.

Testi, testi, testi

Hea tulemuse tagab testimine. Reklaami tulemuslikkust võib mõjutada erinevate parameetrite alusel sihtimine(kitsamalt ja laiemalt), reklaami paigutuse viis (näiteks Facebookis kas uudisvoos või küljeribal) , erineva reklaamibänneri visuaali ja sõnumi prooviminening maandumislehel kindlasti erinevate sõnumite proovimine.

Kiiremini testides jõuab kiiremini ka kasulike järelduste ja paremate tulemusteni. Soovides kõige eelnevaga abi, võta julgelt meiega ühendust.